• (+9821)22567291
  • info@ampex.ir
  • فارسی
  • English

چرا نمایشگاه

حضور در نمایشگاه ها ، یکی از راههای ضروری جهت برقرای ارتباط با مخاطبین بنگاه اقتصادی می باشد .

در وواقع ، مهم‌ترین اهداف برگزاری یک نمایشگاه به دو دسته تقسیم می‌شود که دسته نخست آن را اهداف سازمانی یا شرکتی تشکیل می‌دهند.
در این دسته هر سازمانی به دنبال یافتن یک شریک تجاری جدید و به‌دست آوردن بازاری موفق برای کسب‌وکار خودش است اما دسته دیگر به اهداف کلی و شاید ملی یک نمایشگاه مربوط می‌شود که باعث رشد و ترقی در همه زمینه‌ها خواهد شد.

از تاثیراتی که یک نمایشگاه بین‌المللی بر وضعیت اقتصادی و مالی یک کشور دارد، می‌توان به بحث اشتغال‌زایی اشاره کرد. در مناطقی که نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود به طور مستقیم و غیرمستقیم شاهد اشتغال‌زایی گسترده در ابعاد مختلف هستیم؛ از طراحی و غرفه‌آرایی گرفته تا فعالیت‌های مربوط به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نمایشگاهی، شرکت‌های تبلیغاتی، آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های باربری، هتل‌ها و رستوران‌ها، مراکز خرید، بازارها، تاکسیرانی‌ها و... در بسیاری از نمایشگاه‌ها، شرکت‌کنندگان نیز به طور غیرمستقیم با گسترش روابط با مشتریان در محدوده جغرافیایی و در مجموع در زمینه اشتغال‌آفرینی فعالیت دارند. از طرفی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی علاوه بر توسعه صادرات غیرنفتی رشد اقتصادی و رونق بازار داخلی را به دنبال دارد.
هرچند برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار آسان و عادی به نظر می‌رسد اما در برگزاری یک نمایشگاه موفق، عوامل و مجموعه‌های مختلفی همکاری تنگاتنگ دارند و به صورت یک زنجیره به هم پیوسته و هماهنگ فعالیت می‌کنند.

به همین دلیل موفقیت هر بخش را می‌توان از فعالیت درست در حلقه‌های گذشته به‌دست آورد. اهداف یاد شده همگی در سطح بالایی در میان اهداف اصلی و کلی قرار می‌گیرند اما در مرحله بعد به غرفه‌ها خواهیم رسید که هر کدام نشان‌دهنده فرهنگ و پیشرفت فنی یک کشور خواهند بود.

نوع طراحی یک غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی در ابتدا باید به فرهنگ آن ملت نزدیک باشد چرا که عده‌ای از تاجران با یک غرفه می‌خواهند اطلاعات جامعی از یک کشور به‌دست آورند و هر غرفه باید این قدرت را داشته باشد که پیشرفت‌های فنی آن مملکت را نشان دهد. استفاده از تجهیزات مختلف برای تخصصی و جذاب‌تر کردن غرفه یکی از لازمه‌های طراحی غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی به شمار می‌آید.

باید این نکته را نیز در نظر داشته که هر چه استادانه‌تر در طراحی و چیدمان غرفه عمل شود به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می‌یابد و غرفه باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره شود که به مثابه یک ویترین، فلسفه وجودی شرکت و در کنار آن کل کشور را به نمایش بگذارد.